Nowy przetarg w Luboniu i rozstrzygnięcie w Koziegłowach
- Szczegóły
-
Jakub Stefaniak
- Bez kategorii
- Odsłony: 2867
Koziegłowy
Zaczynamy od północy, czyli Transkomu Koziegłowy. W 2018r. został ogłoszony przetarg w ramach dofinansowanego przez Unię Europejską programu "Zakup małych autobusów niskoemisyjnych w celu dowożenia pasażerów do dworca Czerwonak oraz dworca Owińska". Za pierwszym razem nie wyłoniono zwycięzcy z racji braku ofert, zatem postępowanie zostało powtórzone w listopadzie, o czym pisałem w poniższym artykule:
Dalsze losy przetargu w Koziegłowach
Za drugim razem było już lepiej - oferty złożyły trzy firmy: MMi, Truck Export-Import Wynajem i Polster Trading. Pomimo przekroczenia budżetu przez wszystkich oferentów, wyłoniono zwycięzce i jest nią firma Truck Export-Import Wynajem. Zatem w Transkomie pojawią się 3 fabrycznie nowe minibusy. Przypuszczenia wskazują, że mogą to być Karsany Jest lub konstrukcje tego pokroju.
Luboń
Z północy zmierzamy na południe. W Translubie ledwo pojawiły się fabrycznie nowe 3 autobusy hybrydowe i 2 spalinowe, a mamy już kolejny przetarg.
W ramach projektu pt. „Kompleksowe przedsięwzięcie w zakresie rozwoju i promocji zrównoważonej mobilności miejskiej w Mieście Luboń z priorytetowym znaczeniem niskoemisyjnych form transportu oraz Inteligentnych Systemów Transportowych”, dofinansowanego przez Unię Europejską w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Translub Luboń chce zakupić 4 fabrycznie nowe autobusy spalinowe z silnikami spełniającymi normę "co najmniej Euro 6".
Muszą to być pojazdy w pełni niskopodłogowe o długości od 11,8 do 12,2 m z min. 28 miejscami siedzącymi (przy czym min. 4 mają być dostępne z poziomu podłogi) z układem drzwi 2-2-2.
Minimalne parametry silnika, jakich wymaga się w przetargu wręcz definiują, że mniejsze jednostki niż Cummins ISB6.7E6C 280B nie wchodzą w grę. Minimalne wymagania to dokładnie: pojemności 6,7 l, moc 180 kW i 1000Nm momentu obrotowego. Komora silnika ma być wyposażona w automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru z możliwością awaryjnego manualnego uruchomienia za pomocą przełącznika na parapecie z boku kierowcy. Skrzynia biegów ma być przynajmniej 4-biegowa z przełożeniami dobranymi pod kątem oszczędności paliwa.
Drzwi mają być dwuskrzydłowe, otwierane pneumatyczne i co ważne - otwierane do wewnątrz, a nad nimi ma być zabudowany system liczenia pasażerów.
Nowe autobusy muszą być oczywiście w pełni klimatyzowane z niezależnym sterowaniem dla kabiny kierowcy, w której ma się znaleźć miotła.
Opis przedmiotu zamówienia mówi o konieczności zastosowania reflektorów z lampami halogenowymi, co w przypadku oferty złożonej przez firmę Solaris od razu dyskwalifikuje wersję po liftingu, a w przypadku MANa - nową generację Lion'sa.
Autobusy mają zostać dostarczone w ciągu 390 dni od daty podpisania umowy, ale premiowane jest skrócenie tego terminu o 30 dni.
Czy tak jak w poprzednim przetargu, doczekamy się więcej niż jednej oferty? Przekonamy się o tym od 26 marca.
Wymiana taboru 2018 - Kombus Kórnik
- Szczegóły
-
Marcin Nader
- Komunikacja wokół Poznania
- Odsłony: 4984
W Kombusie w 2018 roku pojawiły się kolejne 2 fabrycznie nowe autobusy. Do obsługi gminy Kórnik wejdą jednak dopiero w roku 2019. Ponadto firma ciągle powiększa swoją flotę - głównie z powodu rozrastającej się sieci komunikacji w Środzie. Aktualnie Kombus do obsługi linii w Kórniku, Środzie Wielkopolskiej, oraz linii ZTM (511, 512, 527) posiada 60 autobusów.
PS. W dniu dzisiejszym (03.01.2019) - po raz pierwszy na linii pojawił się nowy Solaris.
Nr boczny | Nr rej. | Marka/model | Rok. prod. | Układ drzwi | Poprzedni właściciel |
5051 | Mercedes O530G | 2003 | 2-2-2-0 | MeoBuss Essen / ztm | |
5056 | PZ 067RX | Solaris Urbino 12 IV | 2018 | 2-2-2 | |
5057 | PZ 080RX | Solaris Urbino 12 IV | 2018 | 2-2-2 | |
5030 | PZ 554RM | Mercedes Sprinter | 2006 | 0-1-0 | Postauto |
5031 | PZ 760RA | Mercedes Sprinter | 2009 | 0-2-1 | ? |
5032 | PZ 271PT | Mercedes Vario | 2009 | 0-1-2 | ? / o. Środa Wielkopolska |
5033 | PZ 740PJ | Mercedes O530Ü | 2002 | 1-2-0 | ? |
5034 | PZ 739PJ | Mercedes O530 | 2005 | 2-2-2 | ? / ztm |
5035 | PZ 689NU | Mercedes O550 | 2004 | 1-2-0 | ? |
5036 | PZ 681NU | Mercedes O530MÜ | 2004 | 2-2-0 | ? |
Wycofane:
Nr boczny | Nr rej. | Marka/model | Rok. Prod. | Układ drzwi | Sprzedany do |
5050 | PZ 7667G | Mercedes O405N | 1994 | 2-2-0 | ZUK Mosina |
5048 | PZ 7664G | Mercedes O405NÜ | 1995 | 1-2-0 | |
5069 | PZ 260CN | Solaris Urbino 15 | 2004 | 2-2-2 |
Wymiana taboru 2018 - PUK Komorniki
- Szczegóły
-
Marcin Nader
- Komunikacja wokół Poznania
- Odsłony: 3797
W minionym roku przewoźnik z Komornik zamknął swoje zamówienie na 8 fabrycznie nowych autobusów dostawą 3 Solarisów Urbino 12. PUK aktualnie ma w swojej flocie 26 autobusów liniowych.
Nr boczny | Nr rej. | Marka/model | Rok. prod. | Układ drzwi |
7036 | PZ 686PM | Solaris Urbino 12 IV | 2018 | 2-2-0 |
7037 | PZ 687PM | Solaris Urbino 12 IV | 2018 | 2-2-0 |
7038 | PZ 688PM | Solaris Urbino 12 IV | 2018 | 2-2-0 |
Wycofane:
Nr boczny | Nr rej. | Marka/model | Rok. Prod. | Układ drzwi |
7011 | PZ 4740M | MAN NL202 | 1994 | 2-2-0 |
7020 | PZ 827ER | MAN NL222 | 1996 | 2-2-0 |
7025 | PZ 8485Y | MAN NL202 | 1996 | 2-2-2 |
Wymiana taboru 2018 - MPK Poznań
- Szczegóły
-
Marcin Nader
- Komunikacja w Poznaniu
- Odsłony: 3580
Czas na podsumowanie roku u poznańskiego przewoźnika. Wprowadzono 18 nowych autobusów Solaris Urbino 18, skasowano natomiast aż 27 autobusów. W bieżącym roku w MPK pojawi się 19 autobusów Solaris Urbino 12, oraz powinny się pojawić pierwsze elektryczne przegubowe Solarisy.
Nr boczny | Nr rej. | Marka/model | Rok. prod. | Układ drzwi |
1285 | PO 8HE06 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1286 | PO 5HC87 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1287 | PO 6HH73 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1288 | PO 6HH86 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1289 | PO 6HH94 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1290 | PO 1HJ13 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1291 | PO 8HE37 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1292 | PO 3HK63 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1293 | PO 2HT01 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1911 | PO 9GX94 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1912 | PO 1GV38 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1913 | PO 4HA41 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1914 | PO 5HA29 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1915 | PO 4HA04 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1916 | PO 8GW07 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1917 | PO 2HC55 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1918 | PO 6HA04 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
1919 | PO 5HA89 | Solaris Urbino 18 IV | 2018 | 2-2-2-2 |
Wycofane:
Nr boczny | Nr rej. | Marka/model | Rok. prod. | Układ drzwi |
1215 | PO 3020M | MAN NG312 | 2000 | 2-2-2-2 |
1216 | PO 4662M | MAN NG312 | 2000 | 2-2-2-2 |
1217 | PO 8592M | MAN NG312 | 2000 | 2-2-2-2 |
1218 | PO 4661M | MAN NG312 | 2000 | 2-2-2-2 |
1219 | PO 2062M | MAN NG312 | 2000 | 2-2-2-2 |
1220 | PO 9270A | MAN NG313 | 2000 | 2-2-2-2 |
1221 | PO 9273A | MAN NG313 | 2000 | 2-2-2-2 |
1223 | PO 4528H | MAN NG313 | 2001 | 2-2-2-2 |
1224 | PO 5469H | MAN NG313 | 2001 | 2-2-2-2 |
1228 | PO 4527H | MAN NG313 | 2001 | 2-2-2-2 |
1553 | PO 6895R | Jelcz M125M | 2004 | 2-2-2 |
1554 | PO 6896R | Jelcz M125M | 2004 | 2-2-2 |
1555 | PO 6897R | Jelcz M125M | 2004 | 2-2-2 |
1556 | PO 7665R | Jelcz M125M | 2004 | 2-2-2 |
1557 | PO 7739R | Jelcz M125M | 2004 | 2-2-2 |
1604 | PO 0411F | Solaris Urbino 12 | 2002 | 2-2-2 |
1607 | PO 0410F | Solaris Urbino 12 | 2002 | 2-2-2 |
1608 | PO 0409F | Solaris Urbino 12 | 2002 | 2-2-2 |
1609 | PO 0214K | Solaris Urbino 12 | 2003 | 2-2-2 |
1801 | PO 76069 | Solaris Urbino 18 | 2001 | 2-2-2-2 |
1802 | PO 76282 | Solaris Urbino 18 | 2001 | 2-2-2-2 |
1803 | PO 76070 | Solaris Urbino 18 | 2001 | 2-2-2-2 |
1804 | PO 76283 | Solaris Urbino 18 | 2001 | 2-2-2-2 |
1805 | PO 76066 | Solaris Urbino 18 | 2001 | 2-2-2-2 |
1807 | PO 76046 | Solaris Urbino 18 | 2001 | 2-2-2-2 |
1808 | PO 76047 | Solaris Urbino 18 | 2001 | 2-2-2-2 |
1812 | PO 1378S | Solaris Urbino 18 | 2005 | 2-2-2-2 |
Wymiana taboru 2018 - Transkom Koziegłowy
- Szczegóły
-
Marcin Nader
- Komunikacja wokół Poznania
- Odsłony: 2649
Transkom umocnił w tym roku swoją pozycję, przejmując od listopada w dni wolne obsługę linii 320/321. Zakupiono w tym roku 3 autobusy - 1 fabrycznie nowy i 2 używane. Czekamy również z niecierpliwością na pierwszego fabrycznie nowego przegubowca w firmie. Aktualnie w Transkomie jest 21 autobusów liniowych.
Wprowadzone:
Nr boczny | Nr rej. | Marka/model | Rok. prod. | Układ drzwi | Poprzedni właściciel |
3022 | PO 6GC60 | Solaris Urbino 12 IV | 2018 | 2-2-2 | |
3023 | PO 8HC49 | MAN NL283 Lion's City | 2005 | 2-2-2 | Fraport Frankfurt nad Menem 0172 |
3024 | PO 9GY47 | Solaris Urbino 12 | 2004 | 2-2-0 | Solaris Deutschland |
Wycofane:
Nr boczny | Nr rej. | Marka/model | Rok. Prod. | Układ drzwi |
3008 | PZ 254GJ | MAN NL223 | 2001 | 2-2-0 |